صفر تا صد عمل بینی

صفر تا صد عمل بینی

تمامی ‌افراد زیبایی را دوست دارند و خواهان فعالیت‌هایی هستند که زیبایی چهره آن‌ها را بیشتر کند. یکی از این فعالیت‌ها عمل زیبایی بینی است. با توجه به فراوانی این عمل جراحی، قصد داریم اطلاعاتی پیرامون صفر تا صد عمل بینی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

عمل بینی توسط پزشکان جراحی پلاستیک و متخصص گوش و حلق و بینی انجام می‌شود. پس دقت کنید که حتما برای عمل خود به پزشک متخصص و مرکز معتبر مراجعه کنید.

 اقدامات پیش از عمل بینی

در ادامه بررسی صفر تا صد عمل بینی، در قدم اول باید اقدامات لازم پیش از این عمل جراحی را بدانید. از جمله مهم‌ترین این اقدامات می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

 مراجعه به پزشک

ابتدا باید به پزشک متخصص خود مراجعه کنید. پزشک متناسب با نوع عمل و کاری که انجام می‌دهد، شرایط و شکل ظاهری بینی را بررسی می‌کند. در این بررسی اطلاعاتی پیرامون خود عمل ‌جراحی، شکل و نوع بینی پس از عمل و موارد دیگر در اختیار مراجعه کننده قرار داده می‌شود.

آزمایش‌های لازم

در صورتی که جلسه مشاوره با پزشک موفقیت آمیز باشد، قدم بعدی انجام آزمایشات مورد نیاز است. این ازمایشات می‌تواند آزمایش خون، تست انعقاد خون، عکس و سی تی اسکن از بینی، تست بیهوشی و موارد دیگر باشد. معمولا زمان انجام این آزمایش‌ها حدود یک هفته پیش از تاریخ عمل جراحی است.

 مصرف دارو

در برخی موارد پزشک دو هفته پیش از عمل جراحی داروهای ضد ورم برای فرد تجویز می‌کند. همچنین پیش از عمل جراحی باید داروهای مصرفی خود را بیان کنید تا در صورتی که سبب خونریزی می‌شوند یا با بیهوشی تداخل دارند مصرف آن‌ها را برای دوره‌ای کنار بگذارید.

صفر تا صد عمل بینی

انواع روش‌های عمل بینی

در این بخش از بررسی صفر تا صد عمل بینی به بررسی انواع روش‌های این عمل می‌پردازیم. بسته به نوع بینی، بافت استخوانی و غضروفی، نوع پوست فرد و موارد دیگر، انواع مختلفی از عمل‌های بینی وجود دارد که هر پزشک متناسب با بینی بیمار و یا زمینه‌ای که در آن تجربه بیشتری دارد، به عمل می‌پردازد.

جراحی به روش باز

روش باز جزوه مرسوم‌ترین روش‌ها برای جراحی بینی است. در این روش به کمک برش‌های کوچکی که در داخل و خارج بینی ایجاد می‌شود، پوست را جدا کرده و قسمت داخلی بینی را جراحی می‌کنند. در نهایت به کمک بخیه و چسب قسمت‌های برش داده شده را دوباره به هم متصل می‌کنند.

جراحی به روش بسته

روش بسته جراحی بینی جزو روش‌های جدید در این حیطه به شمار می‌آید که در آن تنها یک برش کوچک در داخل بینی ایجاد می‌شود و نیازی به بخیه در ابعاد بزرگتر ندارد.

جراحی ترمیمی

موارد فوق جزو موارد کلی برای عمل جراحی بینی است، اما اگر یک فرد در گذشته عمل جراحی انجام داده باشد و برای عمل‌ ترمیمی ‌آن اقدام کند، روش متفاوتی دارد. در این روش به کمک فن‌های‌ ترمیم به تصحیح نقص‌های بینی پرداخته شده و شکل بینی را به فرم مناسبی در می‌آورند.

اقدامات روز عمل بینی

مواردی نیز وجود دارد که روز عمل جراحی بینی باید به آن‌ها توجه کنید.

  • اولین مورد این است که حتما ۸ ساعت پیش از عمل جراحی، ناشتا بوده و از مصرف مواد غذایی جلوگیری کنید. همچنین مصرف سیگار، مشروبات الکلی و … را نیز باید به طور کلی کنار بگذارید.
  • در روز عمل به مرکز جراحی مورد نظر که می‌تواند بیمارستان یا کلینیک باشد، مراجعه می‌کنید. در این روز حتما مدارک پزشکی و جواب آزمایشاتی که پیش از عمل انجام دادید باید همراهتان باشد.
  • پس از بستری شدن و تعویض لباس و موارد دیگر زمان عمل شما فر می‌رسد. در این زمان به اتاق عمل رفته و پس از بیهوشی، پزشک حدود دو الی سه ساعت بسته به نوع بینی و نوع جراحی برای عمل زمان صرف می‌کند. در نهایت پس از اتمام عمل جراحی و بخیه و چسب، بیمار از حالت بیهوشی خارج شده و به اتاق ریکاوری برده می‌شود. پس از آن نیز دوباره به بخش برگشته و برای چند ساعت در تخت و محیط بیمارستان استراحت می‌کند.
  • بسته به نوع عمل جراحی بینی شما که در آن تامپون به کار برده شده باشد یا نه، می‌توان همان روز در بیمارستان یا کلینیک تامپون را خارج کرد و یا روز بعد برای خروج آن به مطب دکتر مراجعه کرد.
  • آتلی که روز جراحی بر روی بینی گذاشته می‌شود چیزی حدود ۷ الی ۱۰ روز باید باقی بماند.

صفر تا صد عمل بینی اقدامات پس از جراحی بینی

در مرحله آخر بررسی صفر تا صد عمل بینی به اقدامات پس از جراحی می‌پردازیم.

 استراحت کافی

مهمترین اصل برای داشتن یک عمل جراحی بینی خوب، مراقبت‌ واستراحت‌های پس از جراحی است. در دوره استراحت باید از فعالیت‌های بدنی سنگین جلوگیری کنید، همچنین با زاویه حدود ۴۵ درجه بخوابید و ارتفاع سر خود را نسبت به بدن بلندتر کنید.

 مصرف دارو

پس از جراحی، داروهایی برای جلوگیری از خونریزی، کاهش درد، جلوگیری از ورم و موارد دیگر تجویز می‌شود که بیمار حتماً باید آن‌ها را سر وقت مصرف کند.

شستشوی بینی

پس از عمل بینی را با قطره استریل یا سرم باید شستشو دهید. این شستشو حداقل سه بار در روز باید انجام شود تا از بروز عفونت در محل زخم‌ها جلوگیری شود.

مواد غذایی

مصرف کمپوت و آبمیوه پس از عمل بسیار توصیه می‌شود. مصرف آب آناناس برای جوش خوردن زخم‌ها، آب کرفس برای جلوگیری از ورم پیشنهاد می‌شود. همچنین آب هویج تاثیرات مثبتی بر بهبود وضعیت کلی فرد دارند. هعلاوه بر این خوردن غذاهای سبک و پرهیز از جویدن جزو مراقبت‌های پس از عمل به شمار می‌آید. دقت شود که حداقل تا یک هفته پس از عمل، غذای شما فاقد نمک فراوان و ادویه‌جات باشد تا ورم و کبودی بینی و صورت و چشم‌ها کاهش یابد .

دقت کنید که بسته به نوع بینی و عمل جراحی، در ماه‌های اول حتماً ورم داشته و ورم بینی پس از گذشت زمان و با استفاده منظم از چسب بینی کاهش می‌یابد.

جمع بندی

عمل جراحی بینی جز عمل‌های پرطرفدار در کل دنیا به شمار می‌آید. با توجه به تقاضای بالا برای این عمل سعی کردیم صفر تا صد عمل بینی را به طور مختصر توضیح دهیم تا در صورتی که قصد انجام این عمل را دارید، از اقدامات پیش و پس از عمل و همچنین نحوه خود عمل مطلع باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *