بیهوشی در جراحی بینی

بیهوشی در جراحی بینی

بیهوشی در جراحی بینی


جراحی بینی جز جراحی های زیبایی در علم پزشکی شناخته می شود. افراد بسیاری نیز هر ساله جراحی بینی را انجام می دهند. یکی از مواردی که به طور کلی در جراحی انواع مختلفی بینی رعایت می شود این است که، در جراحی زیبایی بینی روش های بیهوشی مختلفی در عمل جراحی  مربوطه به کار می رود. نکته مهم دیگر نیز این است که انتخاب نوع بیهوشی می تواند با توجه به نظر دکتر نیز انجام شود.

در این مقاله ما قصد داریم بیهوشی در جراحی بینی را بررسی کنیم و جزییاتش را نیز مورد بررسی قرار دهیم پس تا انتها همراه ما باشید تا در این خصوص نکاتی را خدمت شما عزیزان مطرح سازیم.

بیهوشی در جراحی زیبایی بینی

روش های مختلف بیهوشی در جراحی زیبایی بینی وجود دارند که ما می توانیم  از آنها بهره مند شویم. از   مهم ترین  داروهای بیهوشی می توانیم به دارویی به نام هالوتان اشاره داشته باشیم. این دارو اثرات مناسبی را از لحاظ بیهوشی می تواند روی بدن ایجاد نماید. امروزه بیشتر داروهای بیهوشی به صورت استنشاقی هستند که سریعا بر روی بیمار اثر دارند، و بیمار به راحتی از طریق این داروها بیهوش می شود.

بیهوشی در جراحی زیبایی بینی

بیهوشی با آرام بخش در جراحی زیبایی بینی  چه گونه قابل انجام است؟

بیهوشی با آرام بخش به این صورت است که داروی بیهوشی از طریق تزریق  داخل وریدی باعث به خواب رفتن سریع فرد در هنگام جراحی می شود. این کار می تواند باعث کاهش درد در طولانی مدت گردد. امروز در حوزه جراحی بینی تمامی داروهای بیهوشی کارکردشان به این صورت است که بیمار می تواند به راحتی خودش نفس بکشد و در نتیجه پزشکان هیچ گونه نیازی ندارند که لوله ای در راه تنفسی فرد قرار دهند.

بررسی بیهوشی عمومی در جراحی زیبایی بینی؟

در جراحی بینی نیز به طور کلی، بیهوشی عمومی مورد استفاده قرار می گیرد. ماده بیهوشی نیز بیشتر از طریق استنشاق و یا تزریق به بیمار وارد می شود. این روش به این گونه است که فرد بیمار به طور کامل هوشیار نمی باشد.معمولا برای اینکه فرد به راحتی نفس بکشد، یک لوله به نام ایروی در داخل نای فرد گذاشته می شود تا فرد بتواند در طول جراحی به راحتی نیز نفس بکشد. در بیشتر جراحی ها نیز از این روش جراحی استفاده می شود.

 

بهترین سبک بیهوشی برای جراحی کدام روش است؟

با توجه به تشخیص پزشک، بهترین سبک بیهوشی نیز باید متناسب با نوع جراحی و تشخیص پزشک انجام می گیرد. البته در جراحی زیبایی بینی تنها روش بیهوشی، بیهوشی به صورت عمومی است.

بررسی عوارض مربوط به بیهوشی در جراحی بینی

بیهوشی باید از طریق متخصص بیهوشی در جراحی زیبایی بینی انجام شود. ماده بیهوشی نیز باید کیفیت بالایی داشته باشد. در صورتی که ماده بیهوشی کیفیت بالایی نداشته باشد و یا  فرد متخصص دانش کافی نداشته باشد، فرد بیمار ممکن است با مشکلاتی حتی مرگ روبرو شود.  حتی اگر در حین بیهوشی کم کاری از سوی پزشک مربوطه صورت گیرد ما می توانیم شاهد ایجاد بیماری های مختلف از قبیل نارسایی های مختلف مثل نارسایی های ریه و ضایعات مغزی باشیم. تمامی داروهای بیهوشی پیامدهای خاص خودشان را نیز دارند.

بررسی عوارض مربوط به بیهوشی در جراحی بینی

بعد از جراحی زیبایی بینی ممکن است که فرد بعد از 24 ساعت دچار استفراغ شود. این مورد  به خاطر بیهوشی است و شرایط مرتبط با آن را نیز شامل می شود. احساس لرزش و گلو درد و البته سردرد و همچنین درد های عضلانی نیز از دیگر مواردی هستند که می توانیم آنها را جز عوارض بیهوشی در جراحی زیبایی بینی در نظر بگیریم و باید به این مورد نیز توجه داشته باشیم چون از اهمیت بالایی برخوردار هستند و توجه به آنها نیز خالی از لطف نخواهند بود.

آیا بیهوشی تاثیری بر روند جراحی دارد؟

بله بیهوشی  می تواند  به طور کلی روند جراحی را با تغییرات خاصی مواجه کند. مثلا باید دوز بیهوشی به اندازه ای باشد که تا چند ساعت فرآیند جراحی را بتواند کنترل کند. بیمار به هیچ عنوان نباید در روند جراحی بینی به طور ناگهانی به هوش بیاید. در این حالت می توانیم در نظر بگیریم که استفاده از یک متخصص حرفه ای به راحتی می تواند به روند جراحی کمک کند. فرد نیز  به راحتی می تواند به صورت کامل در روند جراحی بیهوش باشد و نتیجه جراحی نیز به خوبی در آخر خودش را نشان می دهد.

نتیجه گیری

در این مقاله ما بیهوشی در جراحی بینی را بررسی کردیم و جزییاتش را نیز مورد بررسی قرار دادیم. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بیهوشی در جراحی بینی می تواند روند های متفاوتی را داشته باشد. در این محتوا به کلیه جزییات مربوط به بیهوشی اشاره شد. جراحی زیبایی بینی به دلیل روندی که دارد، نیاز به بیهوشی نیز دارد. این کار می تواند نتیجه مربوط به جراحی بینی را نیز با تغییرات خاصی مواجه نماید. البته باید در نظر داشته باشید که وجود متخصص بیهوشی به راحتی می تواند به ما کمک کند تا از روند جراحی بینی لذت کافی را تا انتها تجربه کنیم.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *